Masterprosjekt OSLO: Kvinnelige bibliotekansatte

Charlotte Osdalen s354078 at oslomet.no
Wed Feb 8 13:35:32 CET 2023

Hei!
Jeg heter Charlotte Osdalen.
Jeg er masterstudent i bibliotekfag ved OsloMet, og jeg skal skrive om kvinnelige bibliotekansatte som opplever både rasisme og sexisme ved bibliotek i Oslo. Jeg har en tidligere master i kjønnsstudier. Jeg vil gjerne intervjue deg som jobber i bibliotek i Oslo, enten det er folke-, høyskole-, skole-, eller universitetsbibliotek. Du identifiserer deg som kvinne. Du opplever rasisme, mikroaggresjoner, hatprat, trakassering, nedsettende kommentarer, forskjellsbehandling, upassende bemerkninger osv., som bunner i utseendet og kjønnet ditt. Enten du har koreansk, pakistansk, samisk eller somalisk bakgrunn så ønsker jeg veldig gjerne å høre om dine erfaringer som bibliotekansatt i Oslo. Du trenger ikke ha bibliotekfaglig utdanning. Formålet med dette prosjektet er å løfte din stemme og dine opplevelser ved din arbeidsplass, anonymt! Sendt meg gjerne en epost på s354078 at oslomet.no om du har spørsmål, vil få tilsendt informasjonsskriv, eller vil bli med.

Med vennlig hilsen
Charlotte Osdalen
Masterstudent v/ OsloMet