Re: "Tyveri" av kasserte bøker

Sondre Mula Myhre Sondre.Mula.Myhre at hvl.no
Mon Dec 19 13:21:20 CET 2022

Jeg forstår det sånn at beregningen er basert på priser for bibliotekets boksalg, ca 20 kr per bok. Gamle bibliotekbøker har generelt liten verdi for antikvariat og lignende, siden de ofte er stemplet, plastet og godt brukt.

Min ryggmargsrefleks er også at det er bra hvis kasserte bøker blir til glede for noen! Å selge dem i stedet for å gi bort har etter min erfaring vært mest for at brukerne ikke skulle komme tilbake med dem.

Sondre Mula Myhre