Re: "Tyveri" av kasserte bøker

Audun Lindholm audun.lindholm at vagant.no
Mon Dec 19 12:33:21 CET 2022

«Videre klargjorde hun 3329 bøker til en verdi på 16.645 kroner,» står
det i saken. Det var sannelig rimelige bøker. Hvordan er denne «verdien»
beregnet? Dreier det seg om verdien som brensel? Bare det å pakke og
kjøre vekk så mange bøker, koster vel langt større summer enn dette?

Takk og pris for at noen synes utgåtte bøker er verdt å ta vare på, er
min umiddelbare reaksjon – som sikkert strider mot interne
retningslinjer, men like fullt.

Hadde vært interessant å høre om ulike bibliotekers praksis på
kasseringsområdet.

Audun Lindholm