Bokutgivelse

Terje Mikael Hasle Joranger Terje.Mikael.Hasle.Joranger at annomuseum.no
Mon Nov 23 16:38:14 CET 2020

Hei,

Jeg er en av fire redaktører som i høst publiserte boka Nordic Whiteness and Migration to the USA utgitt av forlaget Routledge. Boka er svært relevant i forbindelse med den sosiale uroen vi har vært vitner til etter drapet på George Floyd i Minneapolis, Minnesota i mai i år. Dessuten tar boka opp generell tematikk som rasisme, kulturmøter og migrasjon som er aktuell i dagens innvandringsdebatt i Norge. jeg legger dessuten ved en omtale av boka på hjemmesiden til Norsk utvandrermuseum: https://utvandrermuseet.no/en/about-the-book-nordicwhiteness

Vi ønsker å spre informasjon om hvor både folkebibliotek og UH-bibliotek kan kjøpte boka og håper at vi gjennom denne e-posten kan nå ut til disse.

[cid:image003.png at 01D6C1B6.EE8831C0]