SV: Løsninger for "opprenskninger" på publikumsmaskiner?

Therese Engan Therese.Engan at nordrefollo.kommune.no
Thu Aug 17 08:33:44 CEST 2023

Hei!

Nordre Follo bibliotek bruker løsningen til Bibliotek-Systemer, en Linux-løsning. Lånerne kan renske maskinen selv ved å restarte den når de er ferdige, men dette blir av erfaring sjeldent gjort. Maskinene skal også egentlig restarte seg automatisk etter 10 minutter med inaktivitet - imidlertid usikker på om dette fungerer for øyeblikket. Inaktiv periodes varighet kan vi sette selv, vi hadde 5 min til å begynne med, men en del opplevde da å bli logget ut og miste det de holdt på med, før de var ferdige. Maskinene blir av og til stående med både nettbank og epost åpent for en stund, men vet ikke om det er praktisk mulig å sikre seg bedre enn dette.
For å kunne bruker Bibliotek-Systemers løsning må en være kunde der, enten bruke Bibliofil eller ha f.eks. meråpent og automater som de drifter.

[cid:image004.png at 01D9D0E5.878CF370]Med vennlig hilsen

Therese Engan
Spesialbibliotekar
Nordre Follo bibliotek, avd. Ski
Tlf. (+47) 97 01 42 74 / 64 91 49 10