Emneord

Claus Christian Hansen claus.hansen at oppdal.kommune.no
Wed Dec 23 18:22:19 CET 2020

Hej

Jeg sidder og rydder op i modtagne bøger fra Kulturfondet. Det er
lidt forskelligt men jeg prøver at få læst lidt i og om bøgerne,
når jeg nu har dem i hånden. Kaster et hurtigt blik på
katalogiseringen og opstilling.

I dag kom jeg så til at se på Geir Gulliksens bog «Bli snill
igjen». Den har fået flere emneord, bl.a. homofili.

Det er jo et godt indarbejdet emneord i vore kataloger men er
tiden ikke ved at løbe fra det? Jeg har dog ikke forslag til
alternativt ord.

LGBT?
Kønsidentitet?

Med vennlig hilsen

Claus Christian Hansen
Biblioteksjef

Biblioteket  | Oppdal Kulturhus KF  | Inge Krokanns vei 2   |
7340 Oppdal  |
72401522  | 91187238 |
claus.hansen at oppdal.kommune.no<mailto:claus.hansen at oppdal.kommune.no>
www.oppdalkulturhus.no<http://www.oppdalkulturhus.no>