Ny leder i Norsk Bibliotekforening fra 1. januar 2024

Mari Vannes mv at norskbibliotekforening.no
Mon Dec 18 11:36:15 CET 2023

Ny leder i Norsk Bibliotekforening

Helene Voldner tar over som leder av Norsk Bibliotekforening fra 1. januar 2024. Hun har vært nestleder i foreningen siden 2022, og vil fungere som konstituert leder fram til landsmøtet i Haugesund 17. april 2024.

− Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på den viktige oppgaven som leder for Norsk Bibliotekforening! Jeg overtar ledervervet i en forening som allerede gjør utrolig mye bra, og jeg skal fortsette å kjempe for skolebibliotek, følge opp bokloven, og ikke minst skal vi gjøre vårt for at leselyststrategien tar utfordringene på alvor og spiller bibliotekene og alle aktørene som bidrar inn i lesearbeidet gode.

https://norskbibliotekforening.no/ny-leder-i-norsk-bibliotekforening/

Vennlig hilsen
Mari Vannes
rådgiver