Kulturtidsskrifter til biblioteker

Audun Lindholm audun.lindholm at vagant.no
Wed Aug 30 08:37:54 CEST 2023

Hei alle,

siden jeg tror denne informasjonen er interessant for svært mange av dere, tillater jeg meg å sende den ut her:

Kulturdirektoratets tilskuddsordning for innkjøp og formidling av kulturtidsskrifter til biblioteker ble innført for ett år siden. Målet er at bibliotekene skal kunne tilby sentrale kulturtidsskrifter – uten selv å måtte betale for det.

Utvalgsleder for fagområdet tidsskrift og kritikk i Kulturrådet, Ida Habbestad, og Tekstallmenningens daglige leder, Inga Moen Danielsen, holder fredag denne uka et digitalt informasjonsmøte (kl. 11.30), hvor hvem som helst kan stille spørsmål. Møtet er særlig beregnet på bibliotekarer. En ypperlig måte å bli (bedre) kjent med ordningen på!

Påmelding her:
https://kulturdirektoratet.no/kalender/hendelse/-/kalender-innkjop-infomote-010923

Informasjon om ordningen her:
https://kulturdirektoratet.no/web/guest/sok-stotte/vis-artikkel/-/sporsmal-og-svar-om-tilskuddsordning-for-innkjop-og-formidling-av-kulturtidsskrift