Tips til gode russiske romaner

Alming, Marie Marie.Alming at ovre-eiker.kommune.no
Mon Dec 20 14:03:56 CET 2021

Hei

Vi har en låner her som er ekstra interessert i russiske forfattere, og nå har han vært igjennom de mest kjente (Tolstoj, Dostojevskij, Bulgakov). Han sier selv han ikke tør å gi seg i kast med Brødrene Karamasov, for der er det så mange navn. Vi har kikket litt på fortellinger og noveller, men virker som om han er mest interessert i romaner. For øvrig liker han Hamsun. Så om noen der ute har litt russisk-peiling, så tar jeg gjerne imot noen tips jeg kan sende videre til denne leseren. Det må være oversatt til norsk.

Med vennlig hilsen
Marie Alming
barne- og ungdomsbibliotekar
[Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: logo]
Seksjon Kultur og livskraft
Tlf.: 477 09 375 / 977 36 005
E-post: marie.alming at oeiker.no<mailto:marie.alming at oeiker.no>
Web: www.oeikbib.no<http://www.oeikbib.no/>
[Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: designelement]