Kategorier på barne/ungdomsbøker

Veronica Schevik Veronica.Schevik at lunner.kommune.no
Wed Dec 8 13:45:26 CET 2021

Hei.

Takk for svar fra alle som har svart enten på lista eller direkte til meg.
Det er like mange løsninger på dette som det er bibliotek som har svart meg, så her må vi nok bare ta et standpunkt, men har absolutt fått mange fine tips!
Ser at det har blitt en diskusjon rundt dette med å skille ut nynorskbøker. Noen velger å ikke merke det på noen som helst måte, andre merker det og lar det stå sammen med resten, mens andre igjen skiller det ut på egen hylle. Vi tenker nå at det skal være enkelt for de som kommer i ubetjent tid å finne de bøken man er ute etter, det er det som er det aller viktigste! Så får vi se hvordan vi løser det. Alltid kjekt å få høre hvordan andre har løst ting, for som sagt så er vi i planleggingsstadiet og har helt sikker ikke tenkt på alt :)

Vennlig hilsen

Veronica Schevik
Bibliotekar
Tlf.: 477 17 633 | E-post: Veronica.Schevik at lunner.kommune.no<mailto:Veronica.Schevik at lunner.kommune.no>