Anmäl dig till höstens vassaste skolbibliotekevent!

Sofia Malmberg sofia.malmberg at btj.se
Tue Jun 15 16:37:14 CEST 2021

Hej alla ni som arbetar med skolbiblioteksfrågor!
Efter en tids intensivt arbete kan jag och mina kollegor på BTJ stolt presentera

Skolbibdagen 2021 : Framtidens skolbibliotek

Skolbiblioteken i Sverige är inne i en väldigt spännande process just nu, där vi väntar på att riksdag och regering ska ta beslut om det som föreslås i skolbiblioteksutredningen. Vad innebär de nya förutsättningarna för skolbibliotekspersonal, rektorer, samordnare och skolchefer? Vilka utmaningar och möjligheter finns det i att skapa fungerande skolbiblioteksverksamheter utifrån de nya förutsättningarna? Det här blir utgångspunkten för en rad spännande samtal med Gustav Fridolin, Edward Jensinger och Maria Schedvin samt många fler.
Ta del av idéer och metoder för att göra din skolbiblioteksverksamhet ännu lite vassare. Anmäl dig redan idag till höstens bästa skolbiblioteksevent. Vi sänder den 14 oktober, men sändningen finns tillgänglig ända fram till den 7 november. När du anmäler dig får hela din skola tillgång till sändningen, så du och dina lärarkollegor samt rektor kan titta tillsammans. Låt det här bli utgångspunkten för ert fortsatta arbete kring skolbiblioteksutveckling!
Läs här för anmälan och fullständigt program: www.btj.se/skolbibliotek/skolbibdagen<http://www.btj.se/skolbibliotek/skolbibdagen>

Jag är, efter att ha pratat med flera skolbibliotekarier i Norge, övertygad om att det här eventet är mycket intressant även för norska skolbibliotekarier. Vi hoppas på stor uppslutning från våra norska kollegor.
För anmälan, skicka ett mejl till skola at btj.se<mailto:skola at btj.se> .

Om ni har några frågor så är ni hjärtligt välkomna att kontakta mig på nedanstående mejladress. Med förhoppning om att vi ses den 14 oktober!

Med vänlig hälsning
Sofia Malmberg

Sofia Malmberg, Produktägare
046 180 124 | sofia.malmberg at btj.se | btj.se<http://btj.se/>

[cid:image001.png at 01D76204.B1E16950]

Besöksadress: Scheelevägen 32, Lund | Post-/leveransadress: BTJ, 221 82 Lund
twitter.com/btjsverige<http://twitter.com/btjsverige> | facebook.com/btjsverige<http://facebook.com/btjsverige> | instagram.com/btjsverige<http://instagram.com/btjsverige> | blogg.btj.se<http://blogg.btj.se/>

[cid:image002.jpg at 01D76204.B1E16950]