Bestill en bibliotekar [#787] Om tilgang til eldre digitalisert materiale fra NB

Anders Ericson frilanders at gmail.com
Sun Mar 28 13:31:19 CEST 2021

Nokre tankar etter dette frå Pål Hermod Bakka og eigne røynsler (eg jobbar
ikkje i bibliotek, men bruker nb.no mykje i ulike samanhengar):

Dette bør ende opp med ei opprydding der NB bestemmer seg, og om dei har
bestemt seg, å skrive i klartekst og med intuitiv tilgang for
bibliotekarar og brukarar, med lenker ute i søkebiletet, kva dei har som
mål å gi tilgang til for ulike grupper, men samtidig kva dei har av
etterslep som enno ikkje oppfyller desse måla. Og ein kalender med
framdriftsplan.
Til dømes: I dag er det mykje offentleg produsert materiale (rapportar osv)
som skulle ha vore ope for alle utan den omfattande søknadsprosedyren (her
er ikkje Kopinoravtalen om eldre enn 2001 aktuell, men ÅVL). Finst det ein
plan for å gjere alt dette ope utan at folk må spørje for den enkelte
tittelen? Det siste må jo også vere arbeidskrevjande for NB. Eller kanskje
ikkje; folk flest mistar trua straks dei ser auget med strek over...
NB må også tydelegare informere utgjevarar om kva dei kan gjere for å
avlevere og korleis dei får tilgjengeleggjort innhaldet sitt på nb.no.
Mange tidsskrift, til dømes, ønskjer å avlevere digitalt, for ikkje å måtte
vente i årevis på at Rana skannar frå papir.

Helsing