Din ordsky (Re: Født sånn eller blitt sånn?)

Thomas Gramstad thomas at kunnskapsallmenning.no
Mon Sep 21 18:46:32 CEST 2020

Ja, metodikken er veldig interessant.

Her kan du bruke denne metodikken med et fri programvare-verktøy,
gratis:
https://www.overviewdocs.com/

Overviewdocs bruker OCR med Tesseract 4 og er omtrent like
kraftig som den beste kommersielle konkurrenten.

1. Opprett bruker, der brukernavnet er en epostadresse du har.

2. Last opp dokumentene du vil lage ordsky fra.

3. Del ordskyen og dokumentene med andre ved å oppgi
    epostadressen(e) til den/de du skal dele med.

--
Thomas Gramstad
thomas at kunnskapsallmenning.no
"People of the future will know only that which we preserve. [...]
[I]t should be noted that allowing the records of the past to
disappear is a kind of censorship.  Libraries are the collective
archive of human achievement and the knowledge of the ages."
               -- Walt Crawford & Michael Gorman:
         Future Libraries: Dreams, Madness & Reality, p. 11