Flerkulturelt bibliotekseminar - digitalt for alle interesserte onsdag 8. mai

Ingeborg Gihle igi at imdi.no
Thu May 2 15:14:09 CEST 2024

Hei,
Seminaret er åpent for alle som jobber i biblioteksektor, skole eller i annen virksomhet og kan tenke seg litt faglig påfyll om hvilken rolle bibliotekene spiller og kan spille for å styrke barn og unge med ekstra flerkulturelt perspektiv.
Dette er lagt opp som et åpent Teams-møte uten opptak.

Spørsmål om seminaret kan rettes til meg direkte.
Velkommen!

Barn og unge - identitet og tilhørighet - biblioteket som medspiller og trygg arena (2024)<https://mombloggen.blogspot.com/2024/04/barn-og-unge-identitet-og-tilhrighet.html>

09:30-09:35: Velkommen ved IMDi
09:35-09:50: Representant fra IMDis ungdomspanel: Biblioteket for meg (arena for læring, egenutvikling og trygghet)
09:50-10:00: Pause
10:00-10:20: Forfatter Lill Salole: Identitet og tilhørighet
10:20-10:30: Pause
10:30-10:50: Mangfoldsrådgiver ved Bjørnholt videregående skole og bibliotektjenesten: bygging av identitet og tilhørighet i praksis. Eksempel kulturdag mars 2024
10:50-11:00: Pause
11:00-11:15: Innlegg fra avdeling Oppvekst og frivillighet i IMDi om barn/unge.
11:15-11:25: Barnebokinstituttet: lesing og familiefattigdom
11:25-11:30: Takk for i dag kort fra «Flerkulturelle bibliotektjenester» sett fra Flerkult og IMDis bibliotek videre i 2024

Vennlig hilsen

Ingeborg Gihle
bibliotekar

Analyseavdelingen
Mangfolds- og migrasjonsbiblioteket
https://mombloggen.blogspot.com/
Telefon: 41 37 03 39
IMDI / Integrerings- og mangfoldsdirektoratet
Postadresse: Postboks 212 Sentrum, 0103 Oslo
Besøksadresse: Tollbugata 20, 0152 Oslo

[Et bilde som inneholder Grafikk, Fargerikt  Automatisk generert beskrivelse]