Huldra finnes der ute

Aleksander Nordaas post at aleksandernordaas.com
Mon Feb 19 10:01:54 CET 2024

Heisann alle!

Jeg heter Aleksander Nordaas, og ga nylig ut fotoboka "The Huldra"
<https://nsff.no/magasinet/2024/01/16/the-huldra-ei-fotobok-uten-sidestykke/>,
som portretterer huldra i alle sine former, fasonger og aldre - fotografert
på Helgeland (Nordland), gjennom fem år. 97 lokale modeller har stilt opp i
dette spesielle fotobok-prosjektet, hvor natur, kroppspositivisme og norsk
folklore står sammen gjennom 524 sider.

Prosjektet har her til lands blitt omtalt på blant annet Norge Rundt
<https://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/2023/DVNR04000623/avspiller>, samt i
utlandet av Rue Morgue
<https://rue-morgue.com/exclusive-images-from-thale-director-aleksander-nordaas-huldra-photography-book/>.
NSFF mener også at dette er "ei fotobok uten sidestykke"
<https://nsff.no/magasinet/2024/01/16/the-huldra-ei-fotobok-uten-sidestykke/>
.

For å få produsert boka akkurat slik den var tiltenkt ble den nå i januar
utgitt på eget forlag. Jeg har tidligere selvpublisert barnebøkene
"Rallskanken" og "Mister Mjukis", men denne boka - på 3,2 kilo - er et helt
annet dyr, som jeg sannsynligvis aldri kommer til å selvdistribuere igjen
:) Av 1. opplag på 1000 bøker er det nå ca 450 eks igjen, og siden det ikke
er noen innkjøpsordning for fotobøker, så sender jeg ut denne lille mailen
til alle dere i bibliotek-Norge for å synliggjøre utgivelsen. Håper det er
innafor. Bibliotek-hylla er i alle fall for meg the top shelf - og kanskje
spesielt ift akkurat denne boka!

Noen av dere har allerede boka inne (og tusen takk for det!), men dersom
flere kunne tenkt seg et eksemplar før huldra kanskje forsvinner for godt,
så er det bare å svare/bestille til denne mailen. Jeg
pakker/sender/fakturerer direkte, og alle bøker blir naturligvis signert.
På grunn av størrelsen har boka en utsalgspris på 1500,- (inkl mva), og opp
til tre bøker kan sendes samlet med portosats 135,-.

Med ønske om en finfin mandag og uke :)

Hilsen Aleksander

---

Aleksander L. Nordaas
+47 988 91 772

*Web:* a <http://www.facebook.com/aleksander.l.nordaas>leksandernordaas.com
*Film:* vimeo.com/aleksandernordaas
<http://www.facebook.com/aleksander.l.nordaas>
*Photography:* instagram.com/aleksandernordaas/
<https://www.instagram.com/aleksandernordaas/>