H. C. Andersen - betydning for eller påvirket av norsk kultur?

ulla.faarup at sol.dk ulla.faarup at sol.dk
Wed Sep 1 20:05:51 CEST 2021

Hei

Hvilket forhold har du til H. C. Andersen? Hvordan kan H. C. Andersen ha
påvirket norsk kultur? Og hvordan kan Norge og norsk kultur ha påvirket
H. C. Andersen?

Det er ting som opptar forskere ved Syddansk Universitet i Odense og som
de gjerne vil ha innspill på.

Som fynbo med 35 års botid i Norge og med jobb som skolebibliotekar
synes jeg dette er et ekstra spennende forskningsprosjekt.

Jeg håper det er greit å dele info fra Syddansk Universitet på denne
listen og oppfordrer dere kloke og reflekterte kolleger landet over til
å delta via lenken/spørreskjemaet nedenfor.

Del gjerne oppfordringen nedenfor videre i eget nettverk.

_"Livet er det dejligste eventyr!"_ (H. C. Andersen)

mvh Ulla Faarup

_Fra Syddansk Universitet:_

VINN EN H.C. ANDERSEN-GAVEPAKKE

I forbindelse med et større forskningsprosjekt om den danske dikteren
H.C. Andersen i Norge, trenger vi publikums innspill når det gjelder den
generelle kunnskapen om H.C. Andersen. Vi vil derfor be deg om å fylle
ut dette korte spørreskjemaet: https://bit.ly/3gw1NLx

Som takk for innsatsen deltar du deretter i konkurransen om å vinne en
H.C. Andersen-gavepakke.

På forhånd takk for hjelpen.

Vennlig hilsen

H.C. Andersen Centret

Syddansk Universitet, Danmark

#HCAnderseniNorge #SDU #HCAndersenCentret