Postinger om bokutgivelser? (Re: Biblitotkslisten)

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Sun Sep 13 03:57:18 CEST 2020

Hva tenker folk om dette spørsmålet fra Gerd Johnsen?

Faren med det er jo at lista kunne drukne i forlags- og
bokreklame, som må unngås.

Personlig tenker jeg at det er iallfall to kategorier av
utgivelser som er OK:

1. Utgivelser som omhandler eller har spesiell relevans for
    biblioteker og biblioteksektoren.

2. Utgivelser fra små/sårbare/idealistiske utgivere som lett
    ville være usynlige ellers, men hvor bibliotek kan spille en
    rolle i å styrke mangfoldet.

Bestselger-reklame fra store forlag er eksempel på regner jeg som uønsket.

Thomas Gramstad